UPDATE

hej mina två, tre kanske tillochmed fyra trogna läsare!  

jag kände ett akut behov av att få låta mina fingrar jobba och mitt huvud rensas.
sedan sist har rätt så mycket hänt faktiskt.
mitt hem sedan tolv år tillhör nu någon annan, för just idag lämnade jag tillbaka alla mina nycklar som jag under åren fått och tappat bort och nu lyckats hitta igen. det positiva med det hela är att jag köpt mig en lägenhet. en etta på 44,5 kvadratmeter som jag imorgon kan flytta in i om jag vill. vi får väl se hur länge jag stannar kvar hos farmor och farfar som jag nu bor hos. jag måste erkänna att jag trodde det skulle kännas värre, att pappa skulle få bära mig ut ur huset.. men det känns faktiskt bara gött.

sedan sist har jag också varit på resande fot under två långa veckor. besökte grebbestad, lysekil, kämpersvik, fjällbacka, lund och kristianstad. först en vecka på kusten med familjen. det regnade hela tiden så vi satt mest instängda i huset eller åkte in till någon stad runtom. när familjen åkte hem flydde jag till maddes husvagn i fjällbacka i fyra dagar. vi hade kul, jävligt kul.. även om jag var sjuk, gnällde och tyckte synd om mig själv hela dagarna. jag och madde tog sen tåget till lund där nils, wictor, eme och becca stod och väntade på oss. första dagen spenderades i lund, vi shoppade och fick trerätters hemma hos nisse. de två dagarna efter var vi i kristianstad och åhus på beachhandbollsfestival. träffade några killar där som vi hängde med om kvällarna, det va riktigt kul. sista dagen spenderades på espressohouse i lund och på natten va vi ute o busade jag madde o eme. tidigt på söndagmorgon vinkade skåningarna av oss vid tåget.  det var inte med helt torra ögon.

sedan jag kom hem den nittonde har jag packat ur huset och städat. har slängt sjuttiofem procent av allt jag ägt och resterande står nu fint packat i kartonger i farmor och farfars garage. imorn bär det av till min lägenhet som jag så vuxet köpt för egna pengar, för att hämta nycklarna och mäta upp för tapeterna!   

detta blev långt, men va tvungen att skriva av mig av det som hänt innan jag kan börja skriva som vanligt igen!  

SOLONG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0