Kom genom tiderna tillbaka.

Skulle avansera min pannkaka lite, det skulle tydligen bli mycket tjockare och luftigare. Självklart, så ställde jag in den snett i ugnen så ena halvan blev knäckebröd och den andra gröt. Men det gick faktiskt att äta ändå, smaken blev densamma. Humöret ligger på botten, försöker muntra upp mig själv genom att lyssna på 1985 - Patrik Isaksson. Jo, jag vet.. det är lite halvtöntigt att lyssna på honom.. Men låten får mig, för att vara poetisk, att älska att vara 16 och att bli livrädd för att bli vuxen. Dessutom är jag hemligt förälskad i den långhåriga rebellen med ljusa slitna jeans. Det pirrar lite extra i magen just när han sjunger det. Även när han sjunger ''En arena fylldes, förväntningarna brann''. Tänker på när jag var tolv och var på min första stora konsert. Gyllene Tider på Eiravallen. Jag hade gul ögonskugga, för mycket hårspray och kände mig mer vuxen och dubbelt så snygg än vad jag egentligen var.     PUSS



Ljusa slitna jeans
En långhårig rebell
Min tonårsvärld var fylld
Med förortsromantik
Här fanns allt man kunda få
Och lite till

SOLONG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0