colour me your colour darling

en sak stör mig. folk. idag har det ringt folk från alla hörn för att höra hur ja mår... '' ja, jag mår väl bra.. hurså?''  jo tänkte ju bara att det var morsdag o allt. JA JAG VET.    och ärligt talat så struntar jag fullständigt i det också. blir bara så lett när vissa ska ringa och tycka synd om mig bara för att det är det är den 25 maj. visst, jag fattar väl att folk tror att jag blir ledsen oså. och ja det känns tungt. men det gör det väl alltid! och visst jag ska inte sticka under stolen med att en dag som denna inte är jobbig, samma sak med jul, skolavslutningar, födelsedagar o allt sånt där. men det blir ju inte lättare av att folk ringer och påminner mig om att jag borde vara ledsen, pratar bara massa strunt nu men måste få ur mig lite.  känner mig som en gnälligjävlakärring. men jaa.. ville bara ínformera cybervärlden om dagen stora irritationsmoment. tack!

idag har det varit en ännu längre dag, rörig som fan.      bråkat med allt och alla och varit allmänt grinig, förlåt (:  men nu är jag pigg och glad, lagomt till läggdags.. började dagen med att jag fick den brilijanta iden att jag skulle locka håret. när jag satt där efter en trekvart med kramp i armarna o halva håret lockat kommer pappa upp och säger att vi ska åka om en kvart, yey! så det var bara att återvända till duschen och duscha bort alla fina lockar som jag slitit med så länge. farmor, farfar, pappa o pontus och jag åkte till ransäters hembygdsgård. humdramiljoner folk där och jag får panik, passar inte in i stora sällskap med främmande människor, inte i små heller för den delen (:  skulle iaf äta där. ganska tråkigt ställe det där ransäter, pontus och jag försökte liva upp saker så vi snodde varsin affisch. det var inte alls roligt, men jag ville ha en.. och då kunde ju inte han vara sämre.. så nu har jag min alldeles egna lars winnerbäck affisch, vet dock inte vad jag ska ha den till.. vet inte ens vart jag har gjort av den (:  nog om det. när jag vi kom hem tog pontus o jag cyklarna för att åka till mormor. va massa helseriösa militärer ute på hagfors som sköt och lekte som fan. va livrädd och höll på att kissa ner mig varje gång de sköt, vilket var ofta.  men det avr roligt att titta på när de sprang runt där och skrek ''täck mig'' o grejer.    mormor o morfar var inte hemma så jag åkte hem.. joline kom hit och vi gick ut. satt på maniton ett tag osen köpte vi cola. sen gick vi hem tilll joline. hade tänkt att vi skulle klippa ihop o fixa med filmen o shakespeare.. men allt sket sig så det blev inte mycket av det. gick ut och käkade glass ist. satt på bänkarna vid den allmännatoaletten och segade. ringde till albin och sa att han skulle komma och prata med oss. det gjorde han (:     sen gick vi skilda vägar, men vi träffades igen vid tio och gick hem tillsammans. joline bjöd mig på mars och jag tror det var därifrån det glada humöret kom, delvis ^_^                   

imorn är det skolan igen, är såååå skoltrött! vill inte. ska dock bli trevligt att träffa brudsen mina och höra alla smaskiga detajler om helgen som varit (=    själv är jag supernöjd med min, allt blev inte rikigt som planerat.. men oerhört bra ändå. 

men nu ska kudden få sig en omgång. GONATT!

SOLONG!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0