roll me in designer sheets.

som alltid går jag upp alldeles för tidigt och blir klar alldeles för fort. har i cirka en timma suttit och väntat på att tiden ska gå och när jag trodde att klockan var tio över elva, alltså dax att gå.. var den tio över tio. lyckat! jag har verkligen inget tålamod.. kommer krypa ur skinnet på tåget idag. ska inte åka så länge egentligen, tio i två tills kvart över fem.. orkar inte ränka ut hur många timmar det är, men intalar mig själv iaf att det låter mer än det är.. är ju massa byten också, så det blir ju en rolig sysselsättning. för alla er som lyckats läsa min blogg och känner att ni vill lägga några minuter på att underhålla mig så är det bara att ringa mig, jag tar emot vilka samtal som helst.. inom rimliga gränser förståss.. jag är en jävel på sten sax påse om det är nån som känner för det.  jaja, jag är lite humorlös så här på morgonkvisten.. inget jag kan göra något åt, det bara blir så.
jag är lite nyfiken på vad jag har glömt att packat ner i mina tunga väskor.. det enda kravet madde hade var att jag tog med mig en hårfön, hon tyckte inte att dom på campingen var så bra.. och den har jag packat ner, så resten kvittar väl antar ja.  ska bli riktigt spännande att bo i husvagn, vet inte riktigt vad jag ska sysselsätta mig med om dagarna när madde jobbar, får hoppas på trevliga grannar och ett soligt väder, turkiet-malta-brännan har slutat existera.   om jag inte har nämt det så kommer jag hem på lördag, hade turen att få skjuts hem från karlstad så jag slipper drygbussen i två timmar.   och som ni kanske märker så skriver jag baar masa onödig information för att fylla ut den halvtimma som kvarstår av min väntetid. kan ju passa på att skriva lite skämt som lina överöste mig med igår kväll.

-varför har blattar mustasch?
-det vill likna sin mamma

det var kan jag skriva om mitt första barnkalas.. hittade en sån gär babybok igår när jag städade och fick veta mycket roligt om mig själv.. dettta var alltså när jag fyllde ett, jag skulle gissa på att mamma har författat detta.

din första födelsedag

din första födelsedag firade vi 2 dagar för tidigt pga golfrestaurangen som vi arrenderade den sommaren. vi hade barnkalas kl.15. då kom emma rönnbacke, jonas östlund, vendela sundell, sandra gustafsson, joakim eriksson med sina mammor. plus att ida (faster) och ''tant'' kiki engström var där. av emma och jonas fick du en klädkrok som såg ut som en tåg och av vendela ett kattpussel. av joakim ett piano som spelade blinka lilla stjärna. av sandra kläder med snobben på och av ida en kassaapparat med plingljud.  senare kom farmor o farfar, mormor o morfar, gammelfarmor maja och gammelmoster solweig och rolf. av m o m, f o f och ida fick du en lära-gå-vagn med sängkläder och docka. av solweig och rolf fick du mjukisklossar och en plockburk. av maja fick du pengar, siv och folke hade skickat med pengar.  du höll igång och var pigg hela dagen så när du väl skulle sova efter en hel dag så blev det jobbigt. dessutom var du snorig och förkyld på din första födelsedag. av oss (mamma och pappa) fick du en trehjulig racercykel med ''skjuv''stång bak. en cerise som pappa köpt. supertuff!

så nu ska ja avsluta detta och åka för att besöka min kära vän från borås. fast i fjällbacka då. hare bra!

SOLONG!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0