jag har slitit ut så många skor i en stad där ingen längre bor.

små bleka armar och en randig kind,
glömmer aldrig bort min tonårssynd.
hemmafester och en stulen bil,
jag satt vid fyrisån och döda tid.
snurra flaskan,
jag har aldrig,
sanning eller konsekvens.
vad vill du veta om mig? fråga bara.
jag berättar vad som helst.
det var sjutton år.
sjutton år i staden jag växte upp och så,
märker du hur fort det går?
och jag var sjutton år
och ville inte va den som blev kvar. 
      - 17 år - Veronica Maggio.

övertrötta kvällar gör mig poetisk, har ingen aning om varför.
grubblar över dagen som varit, vet inte riktigt vilka åsikter jag har.  är väldigt nöjd med valet av linje iaf, op känns väldigt mycket jag. fast ändå känner jag en litet sting av ångest, kanske skulle jag ha flyttat ändå?  nej, ska sluta reflektera mera över det här. är nöjd, punkt.  har nog aldrig varit med om en långsammare dag iallafall.    efter plugget drog jag hem en kort stund, sen kom albin och hämtade mig. vi åkte hem till honom och spelade yatzy, jag vann!   sen somnade jag och sov tills albin skjutsade hem mig igen. ursäkta, men jag var helt slut i båda kropp och huvud.  när jag kom hem lagade jag mat, promenerade och ja.. inte mycket mera än så. nu tror jag faktiskt att jag ska sova, har varit en lång dag.    gonatt trogna bloggläsare.

SOLONG!

Kommentarer
Postat av: världens bästa lina

va det inte du som på malta inte tyckte om söta lilla veronica maggio? :))

she's great! you're great! :D

2008-08-19 @ 09:16:37
Postat av: saga

det har jag aaaaaaaldriiiig sagt ;D

2008-08-19 @ 18:04:42
URL: http://sagajohanssson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0