vad vore jag utan dina andetag?

idag sov jag ända tills klockan va kvart i tolv, måste nästan av rekord för mig de ( ;  efter ett tag kom fredrik hit, vi gjorde ingenting.. låg bara och kollade på kommisionen eller va det hette. sen åkte han hem och jag drog ner till farmor och farfar. där var det massa folk så jag orkade inte vara där särskilt länge. gick hem och fredrik kom hit igen.. vi kollade på bingolotto och mysade. han åkte hem för en kvart sen ungefär.. och jag har inget att göra, tror att jag ska sätta mig och virka lite, så har jag det gjort (; men vi hörs, herra!

jag vet att du sover, känner värmen från din hud. bara lukten gör mig svag, men jag vågar inte väcka dig nu. jag skulle ge dig allt du pekar på. men bara när du inte hör, vågar jag säga så.  min klocka har stannat. under dina ögonlock fladdrar drömmarna förbi, inuti e du fjäderlätt och vit. och utan ett ljud, mitt hjärta i din hand. jag har tappat bort mitt språk, det fastnar i ditt hår. jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor. jag kan inte ens stå när du inte ser på. och färglös som en tår, blir jag utan dina andetag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0